3-Blad RVS Propellers voor V4 buitenboordmotoren.Apollo propellers geven ultieme prestaties, zijn gepolijst en hebben roestvrijstalen bladen. Ze zijn ontworpen om het XHS/XHS II hub systeem van Michigan Wheel (apart verkrijgbaar) te gebruiken.
Mocht er een laag voorraad niveau zijn, stuur dan even een mailtje en wij kijken dan hoe snel wij deze propeller aan u kunnen leveren.
Zie hier voor uitgebreide hub informatie!
Indien u zeker wilt weten of de hub bij uw motor past, dan kunt u die vraag het beste even mailen naar Nauticonline.nl en dan komen wij hier zo spoedig mogelijk op terug.
Mocht u twijfelen en wilt u toch zeker weten of deze propeller op uw motor past dan kunt u onderstaande tool gebruiken. U kunt uw keuze vanuit 3 verschillende inzichten maken.
Eén manier is om naar de bootlengte te kijken, u kunt ook naar uw huidige pitch/RPM kijken en ten derde kunt u zoeken op modelnummer.
Indien u gebruik wilt maken van onze hulptool druk op de knop.
Er is tegenwoordig geen betere waarde voor het water dan de Apollo XHS-schroeven van Michigan Wheel. Apollo-schroeven zijn zeer gepolijst, ultieme prestaties, roestvrij stalen wielen. Apollo-propellers zijn ontworpen om het XHS-hubsysteem van Michigan Wheel te gebruiken en zijn uitwisselbaar met het Flo-Torq II „¢ -systeem van Mercury.
€¢ Zeer gepolijste, ultieme roestvrijstalen propeller.
€¢ Verkrijgbaar in configuraties met 3 bladen en 4 bladen.
€¢ Kan worden gebruikt op de meeste buitenboord- en hekaandrijving toepassingen.
€¢ Het ontwerp met 4 bladen verbetert het varen met zware lasten en bij watersporten.
€¢ Prestaties CAD-ontwerpblad geometrie.
- opblaasboten
- aluminium consoles
- basboten
- flatsboten
- sportboot-singles
- sportbootduals
De spoed (in het Engels "pitch" genoemd) is de belangrijkste eigenschap van een schroef waar u een keuze in kunt maken. De spoed is in feite "de kromming" van de schroefbladen. De spoed (bijv. 13) staat voor de voorwaartse afstand (aantal inch) die een schroef af zou leggen bij een complete rotatie.
Een grotere spoed betekent meer kromming en dus een mogelijk hogere topsnelheid. Een kleinere spoed betekent minder kromming en dus meer acceleratie.
Een eenvoudige vergelijking is met de versnelling van een auto. Wegrijden in de eerste versnelling (kleine spoed) gaat snel, maar zelfs bij vol gas ga je niet hard. Wegrijden in een hogere versnelling (grotere spoed) gaat zeer moeizaam, maar uiteindelijk kun je wel harder. Kies je echter een té grote versnelling (spoed), dan komt de motor niet meer op toeren en zal dus ook geen hoge snelheid meer gehaald worden. Met een té kleine versnelling (spoed) gaat de motor overtoeren draaien wat schadelijk kan zijn.
De meeste propeller hebben 3 bladen. Voor snelheid is dit het meest efficiënte design. Voor extra stuwkracht bij lage snelheden (bijvoorbeeld met waterskiën of wakeboarden) kunt u een 4-blad schroef kiezen. Dit zorgt voor betere acceleratie, maar dit kan wel iets ten koste gaan van de topsnelheid.
NauticOnline.nl dé webwinkel op het gebied van de gemotoriseerde watersport.
Theme by InStijl Media